Jak weby nedělat, konkrétní příklady #1

12.04.2016
Jak weby nedělat, konkrétní příklady #1

Pojďme se podívat na konkrétní web a rozebrat si co je špatně a co by šlo lépe

Náhodou jsem narazil na webové stránky Army shopu (armybutik.cz)

1 - chyby ve skriptu

i ty které nemají vliv na funkčnost vypadají dost špatně

2 - kontakty

telefonní číslo tak malé, že vůbec není vidět. Kontakt je jedna z nejvyhlédávanějších informací na stránce. 

3 - grafika

na první pohled je vidět, že si s tím nikdo nedal záležet. Chybí odsazení, okraje. Na první pohled zaujme špatné formátování textu, rozhozené řádky. 

4 - psaní 

již v jednom článku jsme se zmínili o tom jak psát (nejen) na webu. Jak nedělat chyby ve stylistice. Jak se píšou mezery za čárkami a tečkami případně závorkami.

5 - vykřičníky

S vykřičníky opatrně. Na zákazníky se nekřičí! Nebo ano? Pokud chcete něco zvýraznit využijte grafiku, barvu. Dvěstě tisíc vykříčníků opravdu ne!

Navíc je sice hezké, že provozovatel napíše spoustu instrukcí jak web vlastně funguje a že nulová cena neznamená, že zboží je zadarmo, ale vlastně že není skladem :) ale jak to může funguje když 80% uživatelů přijde někde do vnitra stránek přes vyhledávače. Pro ty je tato informace skryta. 

6 - patička a odkazy

Chcete si s relavantní stránkou vyměnit odkazy? Proč ne. Dávat, ale do patičky 30 ikonek druhořadých portálů? Proč? Co Vám to přinese? K čemu to je? Víte, že Vás to může naopak i poškodit ve vyhledávání? 

7 - detail zboží, detail stránky

k zamyšlení: proč jsou parametry zboží tak malé? informace o zboží je ke čtení tak leda lupou. 
k zamyšlení: je to použítá košile a je ve třech velikostech? 
nemožnost volby: košile je sice v různých velikostech, ale zvolit si jakou chci nemůžu
call-to-action: všimněte se, že tlačítka tisk a doporučit přátelům je mnohem výraznější než tlačíko objednat. Máme to chápat tak že pro provozovatele je důležitější, abych zboží sdíleli než objednávali? 
design: všimněte si jak malinkaté jsou informace o zboží a jak velké je možnost napsat nový příspěvek ... Zvýrazněte na stránkách to co chcete aby uživatel udělal!

6 výhod responzivních webových stránek

Často slýcháte slovo responzivní webové stránky? Ptáte se k čemu to je a proč je to důležité? Ještě stále zvažujete jestli přikročit k responzivnímu webu? Těchto šest výhody responzivity na vaší webové prezentaci Vám určitě pomůže v rozhodování

Dobře míněné tipy na co si dát pozor

Máme pro Vás několik dalších tipů na co si dát pozor při tvorbě webových stránek. Další série nejčastějích chyb a problémů. 

Jak správně psát na web

Jak správně psát? V článku nejčastější chyby jsme zmínili gramatiku. Gramatické chyby jsou neprofesionální, pro mnohé odrazující. Ale správně psát není jen o gramatických chybách. Mnozí z Vás neví jak správně používat mezeru za/před čárkou, jak používat pomlčky a jiné rozdělovníky. 

Nejčastější chyby na webových stránkách

Přestože si velké množství majitelů svých webových prezentací myslí, jak skvělé mají stránky, často je skutečnost opačná. Tvůrci webů předávají svá díla s četnými chybami. Může za to i snaha zadavatele pořídit web levně a rychle, což si samo o sobě protirečí. Práce kvapná, málo platná. Dejte důraz kvalitě a budete spokojeni. Nejsou to právě webové stránky, které Vás prezentují?