Pojďme se podívat na konkrétní web a rozebrat si co je špatně a co by šlo lépe
Náhodou jsem narazil na webové stránky Army shopu (armybutik.cz)
1 - chyby ve skriptu
i ty které nemají vliv na funkčnost vypadají dost špatně
2 - kontakty
telefonní číslo tak malé, že vůbec není vidět. Kontakt je jedna z nejvyhlédávanějších informací na stránce.
3 - grafika
na první pohled je vidět, že si s tím nikdo nedal záležet. Chybí odsazení, okraje. Na první pohled zaujme špatné formátování textu, rozhozené řádky.
4 - psaní
již v jednom článku jsme se zmínili o tom jak psát (nejen) na webu. Jak nedělat chyby ve stylistice. Jak se píšou mezery za čárkami a tečkami případně závorkami.
5 - vykřičníky
S vykřičníky opatrně. Na zákazníky se nekřičí! Nebo ano? Pokud chcete něco zvýraznit využijte grafiku, barvu. Dvěstě tisíc vykříčníků opravdu ne!
Navíc je sice hezké, že provozovatel napíše spoustu instrukcí jak web vlastně funguje a že nulová cena neznamená, že zboží je zadarmo, ale vlastně že není skladem :) ale jak to může funguje když 80% uživatelů přijde někde do vnitra stránek přes vyhledávače. Pro ty je tato informace skryta.
6 - patička a odkazy
Chcete si s relavantní stránkou vyměnit odkazy? Proč ne. Dávat, ale do patičky 30 ikonek druhořadých portálů? Proč? Co Vám to přinese? K čemu to je? Víte, že Vás to může naopak i poškodit ve vyhledávání?
7 - detail zboží, detail stránky
k zamyšlení: proč jsou parametry zboží tak malé? informace o zboží je ke čtení tak leda lupou.
k zamyšlení: je to použítá košile a je ve třech velikostech?
nemožnost volby: košile je sice v různých velikostech, ale zvolit si jakou chci nemůžu
call-to-action: všimněte se, že tlačítka tisk a doporučit přátelům je mnohem výraznější než tlačíko objednat. Máme to chápat tak že pro provozovatele je důležitější, abych zboží sdíleli než objednávali?
design: všimněte si jak malinkaté jsou informace o zboží a jak velké je možnost napsat nový příspěvek ... Zvýrazněte na stránkách to co chcete aby uživatel udělal!